söndag 18 oktober 2009

En oktobernattsdröm.

Mew, Vines, Regina Spektor, Band of Horses, the Shins. Musik du hatar, allt jag älskar. En massa filmer, blodigt och opersonligt. Ditt val. Mitt huvud på ditt bröst, från sömn till vakenhet. Ett Seinfeldavsnitt. Du kan få låna min tandborste. Eller använda den jag köpte till dig. Jag kommer gå omkring i din skjorta och vi fryser och röker på balkongen, inlindade i täcken. Ser solen gå upp. Se solen gå ner. Jag läser Gogol, du läser Elvis. Du tycker jag är pretto. Du tar hela täcket. Sover bort halva dagen. Finns bara mjölk i kylen, jag är laktosintolerant. Tar ett glas vin. Tar tre. Blir full och försöker va sexig. Misslyckas som alltid. Du säger "Skärp dig" som alltid. Och gör rufs av mitt hår och irriterar skiten ur mig. Men när du mumlar saker i sömnen som du aldrig skulle erkänna blir jag en fånig tjej och äckligt varm inuti. Den här inrökta dimman är inte romantik. Det skulle vara höstpromenader och middagar ute men det funkar ju inte. Du är ett as och rätt trist. Jävligt vassa tänder. Fina händer. Och ironiskt nog den enda jag ens kan överväga att ha tråkigt tillsammans med.